خانه / دسته‌بندی نشده / شیرینی سنتی باقلوا ایران

شیرینی سنتی باقلوا ایران

استان یزد به جهت تولید بسیاری از شیرینی های سنتی در ایران مشهور است لذا می توان از باقلوا به عنوان یکی از شیرینی های سنتی مهم ان استان نام برد.
استان پهناور و مهم یزد از استان های کویری ایران بوده که در مرکز کشورمان قرار دارد به طوریکه از غرب به استان اصفهان و از شرق به استان خراسان جنوبی، از شمال به استان های سمنان و خراسان رضوی و در نهایت از جنوب به پهناورترین استان کشور یعنی کرمان و همچنین استان فارس منتهی می شود. بیشتر مناطق و سرزمین های استان یزد را بیابان های خشک و بی آب و علف تشکیل می دهد لذا این استان همانند بسیاری از استان های پهناور شرقی، مرکزی و جنوبی ایران دارای سرزمین های وسیع اما جمعیت اندک می باشد که همین امر موجب شده تا تراکم جمعیت این مناطق و این استان ها در مقایسه با استان های شمالی و غربی کشور مانند گیلان، قزوین، آذربایجان شرقی و غربی بسیار کمتر باشد.

باقلوا از شیرینی های مشهور استان یزد

اگرچه جمعیت اندکی در استان یزد سکونت دارند و شهرهای این استان تعداد زیادی نیست اما در همین شهرهای انگشت شمار و کم جمعیت محصولات غذایی متنوعی طبخ می گردد که هر کدام از آنها دارای ارزش غذایی، تجاری و اقتصادی فراوانی هستند. حلوا ارده در اردکان، قطاب، باقلوا و کیک در یزد از جمله شیرینی های مشهور سنتی استان یزد هستند.

شیرینی باقلوا

عرضه و تقاضای باقلوا در ایران

با توجه به اهمیت تجاری و اقتصادی شیرینی باقلوا، این محصول غذایی خوشمزه در فروشگاه های فراوانی در ایران به فروش می رسد لذا تولیدکنندگان باقلوا با تولید عمده این محصول خوشمزه، میزان تقاضای فراوان برای خرید و مصرف باقلوا را پاسخ می دهند.

به این مطلب امتیاز دهید
جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
مهندس موسوی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09162563490
آدرس کانال: lahezateshirin@
پست الکترونیکی: aradsmmusavi@yahoo.com

مطلب پیشنهادی

خرید پشمک یزدی

خرید پشمک یزدی با قیمت مناسب

خرید پشمک یزدی با قیمت مناسب و کیفیت عالی توسط بزرگترین مرکز فروش اینترنتی انواع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟